Beppe '13!

Beppe är en studenttradition i nyköping, där alla(som vill) studenter, köper en beppemössa. Ni vet en såndär fiskarmössa som beppe volgers hade? Sen på valborg så möts man upp på en skolgård i stan, och så skriver alla på varandras mössor, man kan skriva sitt namn, en hälsning, vad som helst!
 
Så det är vad jag ägnade min tisdag åt, skrev på mössor och hade the time of my life. Vi började vid 18 på skolgården utanför nico, sen vid 19 gick några till själva majbrasan, men vi drog och började förfesta ganska direkt, sen droppade det in fler folk och kvällen flöt på, det var beer pong, glassätande och fotbollstittande. Sen vid 22.30ish drog vi till krogen och skakade rumpan. Lätt en av dom bästa kvällarna, men det blir det alltid när jag är onykter med mina favoriter, och jag längtar som en galning till studentveckan, flottrace, volleybollturnering, togaparty och allt vad det heter!
 
Jag tror baske mig att nyköping är en av dom bättre städerna att ta studenten i, det är alltid en miljon aktiviteter, regelbundna studentfester, traditioner och allt man kan be om! Plus att det ligger i södra sverige, så man slipper snö på studenten. ;)
 
Ni får två bilder från beppe, mest för att jag inte tog fler!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback