Filmtips!

Jag vill tipsa er om filmen Älska mig. Den är gjord 2008, men jag såg den för första gånger för några månader sen, med Joakim, och jag grät som en bebis! Helt hemsk är den, ibland! Vill inte förstöra. Men den är så jäääkla värd att se! Den är gjord av iFocus, och initierades av studifrämjandet. Vad jag förstår är det en film i utbildningssyfte för högstadie elever om mobbing. Men jag tycker att alla borde se den, ung som gammal, tjej som kille! Här är deras hemsidas egna text om filmen:

"Jag vet hur det känns, att vara fångad i sig själv.
Varför är det så svårt att förstå?
Är det så svårt att se.. är det så svårt att älska mig?

Älska mig är baserad på ungdomars egna berättelser om mobbning och utsatthet. Filmen handlar om 15-åriga Alice som inte blir accepterad för den hon är, och om Josse som inte vågar bry sig trots att hon egentligen vill.

Det är en angelägen berättelse om att våga tro på den man är. Om vänskap, svek och förhoppningar om att få vara med, att bli accepterad, att bli älskad."

Vad jag vet finns filmen endast att beställa från hemsidan: http://www.ifocus.nu/%C3%A4lska-mig/ och på youtube, första delen här: http://www.youtube.com/watch?v=3PLj3tXXMMc .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback