Tell me can you hear my voice, loud and clear ABOVE THE NOISE?

Varför skrev jag det sista i versaler kanske ni undrar nu? Jo, för det är namnet på McFLY's senaste album, och jag kom helt plötsligt på att jag vill skriva ett inlägg om det. Varför? För jag ändrade åsikt om det bara sådär i en klackspark.
 
I början gillade jag inte alls deras 'nya sound', dom gjorde ett samarbete med Taio Cruz, dom hade mycket mer dator-ljud och allt var så poppigt och mainstream. Jag var så arg och nästan besviken, varför gjorde dom såhär? Jag började ju faktiskt lyssna på dom för att dom va dom, dom va liksom inte några andra, deras låtar var inte som andras. Men jag har insett, att dom, liksom jag har vuxit upp, Tom är numera en gift man, och Dougie fyller 25 år.. 
 
Och när man lyssnar på det, så är det faktiskt ingen som har låtar som deras. För inga andra är så ärliga, så utlämnande, så otroligt genuina, så geniala, så äckligt jävla underbara. Hur mainstream soundet än är, så kommer inga texter nånsin mäta sig med deras. Som ni märkt så har jag börjat använda en hel massa låttexter som rubriker, och truth is, jag skulle vilja använda varenda textrad i McFLY's senaste låtar(och alla andra också egentligen.), för så bra är dom! 
 
Och man känner hur allt dom nånsin skrivit(som är såna låtar..) är så förlåtande, och så peppande och åh. Jag vet inte ens hur jag ska förklara. Jag önskar att alla kunde lyssna på dom, och få samma känsla som jag! För man blir så varm, man blir så otroligt varm i hjärtat. Allt dessa killar har gjort, för mig utan att veta det, och speciellt för behövande i form av välgörenhet. Dom är värda varanda sekund i rampljuset dom får, och jag önskar att dom va lika älskade här som i storbritannien, för dom är verkligen älskade. 
 
Och jag vet inte riktigt varför jag skriver det här, men jag kände bara att jag var tvungen att få ur mig alla känslor, all kärlek, för det är det enda jag känner för dessa fyra killar, kärlek. Dom är dom enda som aldrig lämnat min sida, aldrig svikit mig, aldrig fått mig att må dåligt, inte för en sekund har jag behövt må dåligt för nått dom gjort eller sagt. Inte nån gång har jag behövt försvara något dom sagt eller gjort, som många andra fans får göra för sina artister. För dessa fyra killar är dom mest genomgoda och underbara personerna som satt sin fot på denna jord, och jag skulle inte klara ett steg om jag inte visste att jag hade dom att lita på.
 
Nåja, om nån orkade läsa, så är det ju awesome. Och här är en spotify-länk till deras musik: McFly. Ge dom en chans.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback