An afternoon at the library.

Vad sofistikerad man låter med en sån rubrik! Efter att jag uträttat mina ärenden vandrade jag vidare till biblioteket för att söka efter fonder och stipendier för att försöka göra min vistelse i England lättare! Tog längre tid än jag trodde och när jag gav upp var det inte ens fint väder längre, så jag åkte med mormor till ICA maxi.

När vi skulle ta Kiwi så stod det ett par människor och pratade precis framför, så jag och mormor stod och spanade vilka av dom det var som var på extrapris, när vi kommit fram till att det var dom som var precis bakom kvinnan så gick mormor iväg och hämtade en påse. Jag säger då "ursäkta" och ger ett litet leende. Berörd person fortsätter glatt att prata med sin kompis och bryr sig inte ett smack om mig. Efter en 15 sekunder vidare samtal, när mormor kommer tillbaka, utbrister hon "NÄMEN OJJJ STÅR JAG KANSKE IVÄGEN HÄR? HEHE!!". Nä men vet du, du står ju skitbra precis framför varorna utan att reagera när folk pratar med dig. En av anledningarna jag undviker affärer...

Fick mig iallafall den obligatoriska 5kronors-korven!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback